כתבה שנייה בסדרת הכתבות "תרגילים של מובילים" ונמשיך עם כל התרגילים של מובילים לא מומלצים - קראו ושימו לב.
"לא אמרת פירוק"
מובילים לא עובדים בחינם ואמורים לקבל תשלום הוגן עבור השירות שהם נותנים ולכן חברות ההובלה המומלצות שלוקחות תשלום על פירוקים והרכבות זה לגיטימי. מה שלא לגיטימי זה מובילים זולים שמביאים לכם את זה בהפתעה, והמחיר משתנה בצורה ניכרת. יש אנשים רבים שזו ההובלה הראשונה שלהם, מאיין להם לדעת שנותני ההצעה לא משקללים זאת במחיר ההובלה ושהם מציינים שיש להעביר ארון?! מובילים מומלצים וישרים המספקים שירותי הובלה מהלב, יסבו את תשומת ליבם של הלקוחות ויציינו בהצעה שזה לא כולל פירוק והרכבה.
המוביל החולה
נותני הצעה להובלה שסוגרים אתכם עסקה והיומן שלהם מלא, לפתע מתקשר לקוח עם הובלה גדולה ומשתלמת במיוחד, המוביל לא יכול להרשות לעצמו לפספס הובלה עם רווח פי 3 ממה שהוא מרוויח מהעבודה שלכם אבל הוא גם לא יכול לבטל אתכם (או לפחות לא נעים לו להגיד לכם את זה). לאחר שסגרתם עסקה ואתם מחכים לבטח בדירתכם מתקשר המנהל או נהג המשאית ואומר שהוא חולה... (לעיתים הוא אפילו לא מודיע ורק כשאתם מתקשרים לבדוק את פשר האיחור אתם מבינים שהוא כבר לא יבוא) - זה היתרון של מובילים מומלצים אשר תמיד יכבדו את ההבטחה שלהם. נכון שלא תמיד הם הכי זולים אבל הם לא ירמו אתכם כדי לא לפגוע בשמם הטוב, מוניטין שנבנה בעמל קל להרוס.
המוביל העצבני
טוב זה כבר תרגיל מאוד מסריח, סבלים חסרי בושה מגיעים לדירה עם פנים זועפות, לאחר חצי שעת עבודה, שחלק מהדברים כבר על המשאית. הסבלים רבים בינם לבין עצמם בצורה קולנית, כמה העבודה קשה, יש הרבה מדרגות, למה זה כך ולמה זה כך. אתם כבר מבינים שזה לא ייגמר בטוב ואתם מתחילים לחשוב מה אתם יכולים לעשות עם המובילים כדי שזה יעבור בשלום, תוך כמה שניות ראש הצוות אומר לכם שהוא עובד מכל הלב ושצריך להוסיף כסף או טיפים שמנים ובאורח פלא הרוחות נרגעות...
לא כולל שירות
המובילים המומלצים עובדים פיזית מאוד קשה, בתנאי לחץ, שעות רבות בשרב ובגשם, ואינם דורשים הרבה בתמורה. לכן מקובל לפצות אותם ואת הסבלים בתשר לאות הערכה על מאמצם, לשמור על התכולה בצורה מיטבית למרות כל הקושי ובצורה אדיבה ושירותית, יחד עם זאת, רכיב התשר מתוך מחיר ההובלה הוא שולי, ישנם כאלה שמתחילים להתווכח על גובה הטיפ, לדרוש בעקשנות שמגיע להם יותר, שהם עבדו קשה, שזה לא מספיק, אם תתנו לסבלים 50 הם ירצו 100 ואם תתנו 100 הם ירצו 200. לא כל לקוח מיליונר, גם כך נמצאים בתקופת מעבר עם הוצאות מרובות ויש לקחת בחשבון שלא כל המובילים זולים כל כך.
על תרגילים נוספים של חברות ההובלה תוכלו להמשיך לקרוא על מובילים לא הגונים