פירוק רהיטים רק נראה מסובך ממבט ראשון, למעשה, זו משימה לא קשה במיוחד, אבל.... (ואבל גדול) נחוצים שלושה דברים חשובים: חוש טכני בסיסי, כלים מתאימים, הבנה שכל מה שמפרקים צריך להרכיב בחזרה (ולכן לא נעשה נזק, נפרק לפי הסדר ונזכור איך זה היה מורכב)
הרכבת רהיטים - מחשבה ומיומנות
חרישת הברגים –ברגים, מסמרות, פינים וסיכות צריך לדעת להוציא בצורה נקייה, לעיתים הארון ישן והברגים חלודים, ראש הבורג עדין או חרוש ממילא ונדרשת זהירות לא לחרוש את הבורג ע"י סיבוב בלי הפעלת לחץ חזק על הראש או בלי לשים ספריי נגד שיתוך לשימון, מסמרה תקועה יש לחלץ ע"י משיכת הדיקט וראש סיכה יש להוציא ע"י שפיץ לפני שמשתמשים בפלאייר, וגם אז לא לשלוף לחלוטין כדי לשוב ולהשתמש בסיכה, הכל בסבלנות ובזהירות. לניסיון בתחום ושימוש בטכניקות נכונות ימנעו הרבה בעיות בהמשך ובהרכבה חזרה.
שריטת הריהוט –כל פטיש שנותן דפיקה חזקה מידי, כל מברג שמחליק מהיד וכל הוצאת מדף זכוכית שאינו בזווית הנכונה עלול להביא לשריטה או פציעה של הריהוט, החזיקו דברים חזק בלי שיישמט מהיד, תראו לאן אתם מסתובבים ומה יש מאחוריכם וחשבו באיזה צורה אתם מעבירים פלטות ארוכות במעברים צרים וסיבובים במדרגות.
שבירת מנגנון –בהרבה מכלולים וחלקים של רהיטים יש איזשהו טריק נעילה מכאני, קפיץ מתכת או פין בטחון כלשהו, אם זה בוכנת נעילה של קלפה, ציר כפול, תפס למוט בגדים, תושבת לגלגלים של דלת הזזה, מחבר תלת כיווני או מנגנונים מסובכים של שולחנות נפתחים. צריך ללחוץ על משהו במקביל לסיבוב הבורג או לפרק קודם כל מלמטה ורק אחר כך מבפנים וכן הלאה, לעיתים רבות אין בנמצא חלקי חילוף או מנגנון זהה (או שקשה להשיג\לקנות מנגנון בודד) ולעיתים המנגנון עדין מאוד ונשבר בקלות כמו רכיבי פלסטיק.
חלקים בשקית –כל רהיט שמפרקים, כל בורג שמחלצים וכל רגלית שמוציאים חייבים לשמור את כל החלקים הקטנים שלא ילכו לנו לאיבוד בזמן ההובלה, אם באים למחסן לעיתים עובר זמן רב ושוכחים איפה שמנו את החלקים, השיטה היעילה והבטוחה היא להצמיד לכל רהיט במסקינג טייפ את כל החלקים שלו קשורים היטב בשקית ניילון.
עטיפה יעילה –רהיטים מתלכלכים בקלות ומתנקים בקושי נשרטים ברגע ונשארים מצולקים לזמן רב... לא לעטוף רהיטים באריזה מוגנת זה פשע, מה הבעיה להשקיע קצת חומרי אריזה ומעט זמן ולעטוף כמו שצריך. קורה גם שאנשים עם כוונות טובות מנסים לעטוף כמו שצריך אבל לא משיגים את המטרה או אפילו עושים יותר נזק מתועלת. ניילון נצמד, ניילון פצפצים סרט דביק (מסקינג טייפ) וקרטונים זה מה שצריך באופן בסיסי, כל מוביל צריך לדעת להשתמש נכון בחומרים אלו ולשמור היטב על הרהיטים שלכם בזמן ההובלה.
סידור במשאית –משום מה גם הלקוח הכי פדנט שעוקב כמו שרלוק הולמס אחר הסבלים שלא יטלטלו את האגרטל שלו מפסיק להתעניין מה קורה עם החפצים שלו במשאית... לסידור נכון במשאית יש חשיבות מכרעת במשך הנסיעה והטלטולים הרבים בפניות, עצירות, ונסיעה על גבי פסי האטה, כאשר כל הדברים הרגישים והשבירים נמצאים למעלה והרהיטים הכבדים נמצאים למטה, יחד עם הקשירה הנכונה שכל הדברים לא יתחככו או יינקשו אחד בשני הם חייבים להיות מאובטחים וקשורים בצורה מהודקת בתא המטען.
ריהוט עתיק מצריך פירוק עדין
ללא ספק, פירוק או הובלת רהיטים עתיקים הוא אחד האתגרים בתחום, לא פעם אנו נתקלים בשולחן רעוע, מזנון ענתיקה, מיטת אפריון מפוסלת, מכתבייה ישנה או סתם ריהוט וינטג' שמורכב מברגים מסמרים וחיזוקים שכבר אי אפשר למצוא חלקים מאותו הדגם זמינים בחנויות וכל פירוק לא זהיר או חרישת הראש החלוד תוקע את הבורג בלי יכולת חילוץ.
סיכונים - לכן לפני כל פירוק של רהיטים ישנים יש לעשות הערכת מצב אם הרהיט ישרוד את ההרכבה או את האחסנה, אם יש סיכון בהתמוטטות או התפוררות, ואם ייתכן שאי אפשר יהיה להרכיב אותו חזרה בלי חיזוקים נוספים או פגיעה באסטטיות המקורית של הרהיט, אז אולי כדאי לוותר ולא לפרק בכלל.
אילוצים - רק למפרקים מורשים ומנוסים ולחברה אחראית עם ביטוח ניתן את המשימה העדינה, לעיתים מומחה יכול לקבוע שהפירוק מחויב המציאות כי לא ניתן להורידו בשלמותו (בשל מעבר\פתח צר) או שההרמה עצמה יכולה להסב נזק (ולכן יש לפרק ולהזיז חלק אחר חלק).