שאל בני ונען" אומר הפתגם אז הכנו לכם את השאלות שהכי מעניינות אתכם ואת התשובות הכי מעשיות כדי שלא תצאו בידיים ריקות, אם בכל זאת לא תמצאו את מבוקשכם במידע שלפניכם סימן שאתם כבר בשלב המתקדמים... אז בשביל מה אנו כאן אם לא לעזור?
התקשרו 1-800-224-541 לגבי כל דבר שתרצו לדעת כי "לא הביישן למד" ונשמח לענות.
האם מובילים אמורים לספק קרטונים?
כן ולא... יש לצאת מנקודת הנחה ששירות אספקת קרטונים עולים למובילים לא מעט, מלבד מחיר חומרי הגלם ישנו מחיר הזמן והטרחה של בעל המקצוע.
לכן, כשמדובר בהובלות קטנות עם כמות מעטה יחסית של קרטונים שהלקוח צריך ומחירי שירות זולים יחסית, מובילה למסקנה שחלוקת חומרי אריזה לא כדאית למובילים. לכן חברת ההובלה אינה חייבת לספק קרטונים בודדים בטח שלא חלוקה הכלולה במחיר העסקה.
אולם בהובלות בינוניות או גדולות, כל מוביל שמכבד את עצמו ונותן שירות איכותי ומקצועי לא יטריח את הלקוח לדאוג לקרטונים אלא יספק ללקוח קרטונים מבעוד מועד. המובילים המומלצים והרציניים מיעדים לנושא האספקה טנדר לחלוקה זריזה בכמות הנדרשת ויש לבקש לקבל שירות זה ולכלול אותו במחיר העסקה, זה לגיטימי והוגן כלפיכם וכלפי נותני השירות.
בנוסף, יש לדעת כי ישנה משמעות רבה למרחק. אם אתם סוגרים עסקה עם חברת הובלות מתל אביב ואתם גרים בחיפה ברור שאף אחד לא יגיע במיוחד לספק לכם קרטונים, ובכלל מי שגר בתל אביב חייב להמציא למוביל מקום חניה, חברות עם משאיות גדולות מתקשות לספק קרטונים במקומות חסרי גישה כמו רחובות מסוימים במרכז תל אביב או בעיר העתיקה של ירושלים ולכן מראש מוותרים על התענוג.
מה גובה הטיפ המקובל לתת לסבלים?
נכון, לא חובה לתת טיפ, אי אפשר לחייב אתכם, אבל כדאי שתדעו, טיפ הוא חלק חשוב מהשכר החודשי של הסבלים שאינם מקבלים משכורות גבוהות אף על פי שהם עובדים בעבודה מאוד קשה וסיזיפית. אין מה לעשות, זה המצב בתחום, טיפים בגדול הם לא חלק ממחיר ההובלה יקרים או זולים ככל שיהיו, לא אנחנו ולא אתם יכולים לשנות את העובדה שהמובילים עובדים בצורה כזו וסומכים על הלקוח בצורה עקיפה לשלם גם כן לסבלים.
אך זה לא אומר שאין בכך הגיון, זה בעצם פטנט בכדי להבדיל בין עבודה איכותית למרושלת. הידיעה שחלק מהתשלום בעצם אינו מובטח מדרבנת את הסבלים לתת שירות טוב יותר. אם השכר של המובילים מובטח מראש, לא תהיה ערובה לאיכות ההעברה. לכן קחו זאת בהבנה והתאמה לחוקי המשחק המקובלים בתחום.
הסכום הנהוג והמקובל נע בין 50 ₪ לכל עובד ועד כ-200 ₪. בפועל יש הבדל בין המובילים השונים, בין הובלה קטנה לגדולה ובין העברה עם אריזה או מקומה גבוהה ללא מעלית\מנוף לבין הובלה רגילה. ככל שמשך הזמן והקושי בעבודה יגדל, כך הסבלים יצפו מכם להוקרה ולתגמול כספי כתשורה על השתדלותם לרצות אתכם.
למה מובילים לא משלמים על המנוף?
מהסיבה הפשוטה שהתשלום להובלה עבור שירותי מנוף הולך ישירות לחברת המנופים (מלבד המקרים שהמוביל הוא גם בעל המשאית וגם בעל המנוף - זה נדיר מאוד ורק בקרב חברות הענק שלא נותנות שירות לדירות פרטיות בד"כ). במקרים מסוימים ניתן להתמקח ולבקש הנחה מהמובילים על מחיר ההעברה בשל העובדה שהזמנת המנוף תחסוך לו זמן וטרחה.
אם מוביל יזמין מנוף בהפתעה, בניגוד לרצונכם, מבלי לשאול אתכם, בלי לקבל את הסכמתכם ומבלי להזכיר זאת בזמן סגירת העסקה, כמובן שבעל חברת ההובלה צריך לשלם על המנוף ובתנאי שאין הפתעה מבחינתכם, כלומר אי דיווח על חפץ שאינו יוצא מהדלת או מעלית מקולקלת או גורם בלתי צפוי כגון הפסקת חשמל או חפץ שאמור לפרק אותו אך טכנית אין יכולת לפרק אותו. במקרים כאלו אתם צריכים לשלם את מחיר המנוף ולא המזמין, יהיו מובילים הכי מומלצים והוגנים אשר יהיו, הם לא יספגו את ההפסדים בשבילך.
כמה עולה אריזה ואיך מחשבים?
1. שיטת התמחור הנפוצה היא לפי מספר הקרטונים
השיטה פרופורציונאלית והגיונית ועדיפה לטעמנו, אך בחוסר תום לב האורזים יכולים להשתמש בקרטונים קטנים מאוד ולהעצים את המחיר לכן יש לברר עם המובילים המומלצים שבחרתם מבעוד מועד את הפרטים הטכניים.
2. השיטה השנייה היא תמחור לפי זמן עבודה
מכפילים את זמן העבודה של האורז כפול מספר האורזים - לא היינו ממליצים כי אתם נכנסים למלכודת מובילים דביקה. האריזה תהיה איטית, לא יעילה ותחרוג מעבר לצפיות התשלום עבור השירות. אתם לא תהיו רגועים ותעמדו להם עם סטופר על הראש - זה יוביל לאריזה רשלנית וחפוזה או יגרום למתחים עם חברת ההובלות ואי נעימות. בכל מקרה, אם שירות האריזה הוא לא חלק אינטגראלי מההובלה תהיה הגבלת מינימום שעות (כך שגם אם זה היה למשל שעה וחצי בפועל המחיר יהיה עבור 3 שעות).
3. השיטה השלישית היא בקבלנות
שיטת הקבלנות (לרוב) כחלק מהמחיר הגלובאלי של ההובלה לאחר טביעת העין של המוביל בביקורו בדירה, הערכת נפח התכולה, מספר האורזים, משך זמן העבודה וחומרי הגלם הדרושים לביצוע האריזה ע״פ הניסיון של נציג ההובלה. היתרון הבולט הוא שאתם יודעים בדיוק כמה זה יעלה, בלי חששות ובלי הפתעות. אך לא תדעו אם המחיר הוגן או מופרז ויהי קשה להשוות מחירים בין מובילים מומלצים.
4. שילוב שיטות – גם זה יכול להיות
ישנם גם מובילים זולים שבוחרים בשילוב של שתי שיטות תמחור או יותר, אם כי זה נדיר יותר. לדוגמא, עד 30 קרטונים המחיר 25 ש"ח לקרטון. אך אני מתחייב שלא תהיה תוספת במחיר מעל תקרת סכום זה גם אם בפועל יהיו יותר מ-30 קרטוני אריזה, המחיר יהיה גלובאלי או לדוגמא עד 10 קרטונים כלול במחיר ההובלה אך אם זה יהיה יותר, תשלם תוספת לפי הזמן שייקח לעובדים לארוז בתוספת מחיר הקרטונים שנספק למלאכת האריזה.
האם העובדים חייבים לעטוף את כל הרהיטים?
בהובלה לאזור רחוק, האם להעדיף בעלי מקצוע מקומיים?
כאשר אתם נמצאים באזור הדרום או הצפון, ואתם רוצים לעבור לאזור תל אביב והמרכז, תמיד המובילים מהפריפריה יהיו זולים יותר (כנ״ל לגבי הובלה מירושלים לתל אביב). במקרה ואתם מחפשים בעלי מקצוע מומלצים להעברה מאזור הדרום לצפון וההיפך, אין חוקיות או עקביות ויש להשוות בין חברות ההובלה. לעיתים בסיטואציה כזו מובילים זולים במרכז יכולים דווקא להפתיע במחיר אטרקטיבי בהתאם לביקוש וההיצע (חלון פנוי ביומן העבודה). רק בקשו המלצות לפני שאתם סוגרים מחיר להובלה.
אולם כשההובלה הנדרשת היא מאזור תל אביב והמרכז החוצה, אם זה המעגל הקרוב המחירים של המובילים הן מהפריפריות והן מהמרכז אמורים להיות די זהים בעקבות תחרות חזקה על אותו פלח שוק ולכן יש להתמקד באיכות השירות מאשר במחיר ההעברה ואם זה מתל אביב והמרכז החוצה למעגל הרחוק, קרוב לוודאי שיהיה יתרון קל למובילים מבחוץ מבחינת המחיר, אך אנו ממליצים לכם בחום להיעזר בנותני השירות הקרובים אליכם כדי לנצל את יתרון הזמן לטובתכם. כאשר הסבלים מגיעים אליכם מוקדם ביום העבודה אנרגטיים ורעננים, הם עושים את המלאכה בזריזות וביעילות יותר מאשר אחרי נסיעה ארוכה בפקקים למרכז בסוף יום ההובלה - הם יחזרו למרכז על חשבון השעון שלהם מבלי שאתם תחכו.
סיטואציה נוספת היא כמובן העברה מאילת לשאר חלקי הארץ. במקרה כזה אין התלבטות - מובילים מאילת עצמה הם ברירת המחדל שלכם, חפשו אפוא את המומלצים מביניהם.
היכן ניתן למצוא מובילים מומלצים?
היכן ניתן למצוא מובילים מומלצים?
אם מחפשים מוצאים! השאלה איפה ואיך לחפש. המלצה מקרוב משפחה או חברים היא ההמלצה הכי אמיתית, חפה מאינטרסים ומניפולציות שתוכלו לקבל. לכן העדיפו המלצה פרונטאלית על מובילים מומלצים מהאנשים הסובבים אתכם אם אתם זוכרים שהם עברו והם מרוצים (כל המלצה על מובילים ממי שעבר מעל שנתיים לא תקפה כי מנהלים ועובדים מתחלפים והשירות יכול להשתנות לטובה או לרעה, לכן היא לא תהיה המלצה רלוונטית).
אם אתם לא מכירים מישהו שעבר, היכנסו לאתרי האינטרנט של מובילים ותמדדו אותם לפי כמות, מגוון ואיכות הממליצים. בדקו שמות, תאריכים וסוגי הובלות. המלצה ע״י בעל תפקיד בחברה גדולה אמינה בהרבה על המלצה של אדם פרטי. לאחר שהתרשמתם בקשו טלפונים של 2-3 ממליצים (זו בקשה לגיטימית ואין למובילים מה להסתיר, או שיש...) ושוחחו איתם. אל תהססו לשאול שאלות אישיות הנוגעות למובילים מומלצים. בדרך כלל בשאלות מסוג זה אנשים נוהגים לומר את האמת.
האם יש רשימה שחורה של מובילים?
לצערנו לא. נכון שרוב המובילים הינם אנשים שעושים את מלאכתם נאמנה ובנוסף במהלך השנים האחרונות בעקבות גל העלייה האחרון של יוצאי ברית המועצות, ענף המובילים בישראל קיבל תנופה ענקית הן במספר המובילים והן בשיפור רציני באיכות השירות. בין השאר, הדבר התבטא בדחיקת עובדים זרים ושב"חים ובירידת מחירים בענף. אך בכל מקצוע שאינו נתון בפיקוח, אין בו כללים רשומים.
לא רק הלקוחות נפגעים ממובילים שאינם הגונים. גם המתחרים, מובילים ישרים וחרוצים נפגעים מחוסר האמון ובתחרות שאינה הוגנת לכן זה אולי יהיה רעיון לא רע שבכל תחום תהיה רשימה שחורה של בעלי מקצוע שעושים עקיצות ופוגעים בשמם הטוב של בעלי מקצוע אחרים.
מובילים זולים אך לא מוכרים - האם זה כדאי?
ככלל, תחום ההובלה פרוץ ויש בו לא מעט מובילים שרלטנים ולא מומלצים במקרה הטוב ורמאים במקרה הרע, אך אין צורך להיות פרנואידים. כמו בכל תחום, יש בו גם לא מעט אנשים חרוצים וישרים, אך איך תדעו מי זה מ ? זה לא שיש למובילים דיפלומה על הקיר. האם נדע לפי תחושת בטן בשיחה הטלפונית? הרי סביר להניח שדווקא המובילים הרמאים הם אלה שישמעו לכם הכי אמינים. איך תסמכו על אדם שאתם לא מכירים שייכנס לביתכם, יגע בחפצים האישיים שלכם ויעביר את הדברים היקרים לכם בבטחה ובלי נזקים. לדעתנו הדרך היחידה היא ע״פ המלצות, ואותם יש לבדוק בחשדנות וביסודיות, בהצלחה.
בהמשך ישיר לכך, כדאי לכם לפנות אל האחים יששכר הובלות לקבלת הצעת מחיר, המלצות והדרכה מתאימה ולדעת שהדברים שלכם נמצאים בידי בעלי המקצוע המומלצים להובלות.
מידע נוסף והעשרה "למתקדמים בלבד"
אם אתם הטיפוסים הסקרנים שתמיד רוצים לדעת יותר, הכנו לכם כמה דברים מעניינים ואולי גם מפתיעים. תוכלו לבדוק את עצמכם מה אתם יודעים או סתם להרחיב את הידע הכללי שלכם. נו למה אתם מחכים?
מושגי יסוד בהובלות לפי א-ב
אחסנה פתוחה - שיטת אחסון המשמשת בדרך כלל לאחסנת חומרי גלם במשטחי עץ בהאנגר, ללא מחיצות ומאפשרת נגישות מלאה למשאית ההובלה ולמלגזה ומאופיינת באחסון לתקופות קצרות.
ארכיב - שם נרדף למילים ארכיון או גנזך ומשמעותה אחסון של מוצרי תיעוד ומסמכים על גבי ניירת דיסקים תקליטים קלטות ועוד.
בונדד - בעברית מחסן ערובה, מחסן גדול המשמש לאחסון זמני של הסחורה המגיעה מחו"ל עד אשר ישולמו כל המיסים וההיטלים על היבוא והשימוש בסחורה כאשר הכל משולם כחוק מוציאים את הסחורה מהבונדד עם פיקוח המכס על התכולה לשיחרורה והובלתה לשוק המקומי.
ביטוח אריזה - כל חברת הובלה המספקת שירותי אריזה חייבת להתחייב על פיצוי כל נזק שנגרם. היות ואתם לא ארזתם, הנכם פטורים מאחריות ולכן ביטוח האריזה חייב להיות ללא השתתפות עצמית או התחמקות משפטית מאשמה.
גלאי עשן - בכל מחסני האחסון ישנה שמירה ובקרה על ידי חיישנים וגלאים שונים. גלאי העשן הוא קריטי להתרעה בפני התלקחות ונותן פקודה אוטומטית להפעלת אמצעי כיבוי כגון ספינקלרים בפרוץ שריפה באזור האחסנה.
גישרון נגישות - כאשר הסבלים מעבירים ציוד כבד בעגלות משא ותנאי הדרך לא מאפשרים נסיעה חלקה בשל מדרגה, חריץ ברצפה או אפילו כבלים וצינורות המקשים על העברתם, הם משתמשים בגשר ייעודי מצד לצד כדי לדלג על המכשול.
דור טו דור (באנגלית Door To Door) - זהו ביטוי המתאר העברה של תכולות (בדרך כלל מעבר לים בעזרת מכולה) על ידי חברה אחת, מפתח הבית במדינה אחת ועד פתח הבית במדינה האחרת. התשלום כולל את כל ההוצאות והשירותים השונים בתחנות השונות לאורך ההובלה.
דמי ניטול - למעשה הם אגרת סבלות הכוללת העמסה ופריקה המשולמת עבור שירותי הנמל השגרתיים של הטיפול התפעולי של המטען. להבדיל מאגרת רציף המשולמת עבור מתקני הנמל.
החכרה - כל השכרה לטווח ארוך (בדרך כלל מעל 5 שנים) יתואר במילה החכרה. החכרה לתקופות ארוכות מתאפיינות בדמי שכירות נמוכים במידה ניכרת ומשתלמים מאוד.
החסנה - מילה המתארת את המקבילה באות א' ומשמשת בדרך כלל בשפה המקובלת בארגונים, בזרועות הביטחון ובמוסדות נוספים. אין הבדל בין החסנה לאחסנה.
ויתור אחריות - לעיתים כשמאחסנים תכולה ייקרת ערך במחסנים להשכרה, מבטחים אותה בביטוח נפרד דרך סוכן עצמאי. למניעת כפל ביטוח ומצב בו נופלים בין הכיסאות (שכל חברת ביטוח מסירה אחריות), נהוג לבטל את הביטוח המוצע מחברת האחסון ולחתום על טופס ויתור אחריות הפוטר את הצד של החברה בכיסוי הנזקים.
ויסות תובלה - כאשר חברת ההובלה מנהלת פרויקט העברת מכלול משרדים גדולים עם ריבוי עובדים, יש לווסת את התהליך של התובלה בסדר מסוים, לפי שלבי הכנה רוחבי בארגון - שכבה אחר שכבה.
זיווד - אריזה ייעודית עדינה לחלקי אלקטרוניקה רגישים בעזרת חומרי אריזה ברכות משתנה, להגנה מקסימלית בפני טלטול, שריטה או סדקים בציוד המיוחד בזמן ההובלה.
זירוז הזמנה - כאשר בתקופת הקיץ, כשכל המחסנים מלאים, יש להזמין תא אחסנה מראש לתאריך מסוים. כאשר מסיבה כלשהי נאלצים להקדים את קבלת המחסן, יש להודיע על זירוז הזמנה על מנת לשריין את התא הראשון שמתפנה ולא לשווק אותו להזמנות נכנסות.
חגורת גב - אביזר אורתופדי התומך בשכמות או בגב התחתון, משמש את הסבלים בהובלות חפצים כבדים בצורה אינטנסיבית, לשמירה על חוליות עמוד השדרה ולמזעור פציעות.
חומ"ס - חברות הובלה המעבירות חומ"ס (חומרים מסוכנים) נדרשות להוציא רישיון מיוחד ולעמוד בדרישות רבות לפי התקנות במשרד התחבורה.
טכוגרף - מכשיר המודד ומתעד את פרטי הנסיעה לרבות זמני נהיגה ומנוחה, מהירות הנסיעה וקילומטראז'. ישנם שני סוגי טכוגרף, המכני (הישן) והדיגיטאלי (המקובל ונפוץ יותר כיום).
טובין - עגה לשונית מקובלת מתחום נוסחים וחוזים מול עו"ד ומערכת המשפט, כמילה נרדפת לשווי של חפצים, מיטלטלין או כבודה.
ייקור תעריף - מחירי השירותים השונים בחברות ההובלה עשויים להשתנות בהתאם לעונה, לתאריך בחודש וליום בשבוע. שינוי תאריך ההובלה המוסכם מבלי לשנות את שאר פרטי ההעברה כפי שהוסכם יכול להוביל לייקור המחיר הכתוב בחוזה באמתלת ייקור תעריף.
כבל ראצ'ט - רצועת בד חזקה במיוחד לקשירת ציוד וריהוט בתא המטען של משאית ההובלות, בעלת מנגנון מכאני להידוק ומתיחת הכבל בעזרת ידית מנוף עם גלגלי שינים, המאפשרים קיצור האורך ללא מאמץ פיזי.
כבודה - ערך פופולארי לתיאור תכולה וטובין בקרב חברות שילוח, תעופה והובלה יבשתית במכולות בשל משמעותו הנוספת למדידתו בערכי משקל הקריטיים לענפים אלו.
ליסינג - ענף ההובלה מאוד תחרותי, משתנה תדיר ועונתי. בשיא העונה נאלצות חברות ההובלה להגדיל את כמות המשאיות והעובדים ובשפל עליהן לצמצם בהוצאות. שימוש בכלי רכב מושאלים להעברת התכולות עונה על צרכים אלו ונפוץ בשנים האחרונות.
ליפוף ריהוט - ישנן כמה שיטות אריזה וכל חברה להובלות רשאית לבחור בדרך שנראית לה לנכון כל עוד הרהיטים לא ניזוקים. השיטה המינימליסטית לליפוף אינה כוללת את עיטוף הרגליים של הרהיטים ואינה מומלצת אם כי מקובלת בענף.
מכולת 20 - פיט (=רגל באנגלית) זוהי יחידת נפח המשמשת להערכת גודל התכולה. מכולות מגיעות בגדלים קבועים של 20 או 40 פיט כאשר מכולת 20 פיט היא הנפוצה ביותר בענפי הובלה ימית ומכולת 40 פיט יכולה להגיע ב-2 גבהים שונים.
מטר מעוקב - או בקיצור קו"ב זהו יחידת נפח בגודל מטר (תלת ממדי) המשמשת להערכת נפח התכולה לצורך תמחור אחסנה, הובלה או שילוח בינלאומי.
ניילון בועות - או בשמו המסחרי "פצפץ" הוא ניילון עם בועות אוויר, המקנות הגנה משמעותית מפני פגיעות. הניילון מגיע בכמה גדלי בועות בהתאם לסוג האריזה.
ניילון נצמד - הנקרא גם סטרץ' בפי המובילים, הוא אחד מחומרי האריזה הנפוצים בעולם המגיע בתצורת גליל, בכמה סוגי מידות ואורכים שונים וכן בצבעים, בחוזק ובעובי שונה מסוג לסוג, בהתאם לאיכותו ומטרתו. הוא ניתן לחיתוך במידה הרצויה והוא נדבק (נצמד) היטב ובקלות לחפץ הנארז.
סבליקה - שכמייה גבית ארגונומית המשמשת עובד יחיד ומרופדת בכרית קשיחה בעלת כתפיות לנשיאת והעברת חפצים כבדים, רהיטים ומקררים על גב הסבל.
סקט סבלים - לוח עץ בעל 4 גלגלים עמידים, למשקלים כבדים, להעברת ציוד ורהיטים.
עטיפה - כל חברה המספקת שירותי הובלה מחויבת לשמור על החפצים בצורה מיטבית. אין דרך לעשות זאת מבלי לעטוף או לכסות אותם בניילון נצמד, בשמיכות או בכל אמצעי אחר להגנה מפני שריטות ופגיעות.
עמיל מכס - כל חברה או עסק המייבאת או מייצאת סחורה מ\לחו"ל, אם בהובלה ימית או בהעברה יבשתית, נדרשת לשלם מיסים לרשויות החוק. דבר זה כרוך בבירוקרטיה רבה והבנה בנבכי מערכת המיסוי ולכן אלו שוכרות את שירותיו של עמיל המכס המטפל ומסדר את כל ההיתרים והתשלומים הדרושים.
פלומבה - כאשר הלקוח מעביר סחורה במכולה הוא חייב להיות בטוח שאף אחד לא פתח לו את הדלת. לכן חברות השילוח מאבטחות את הדלתות בחותם מתכת הנקרא פלומבה, ששלימותה מעידה על השארת הדלתות נעולות לאורך כל מסלול ההעברה.
צידוד מנוף - משמעותו ההולכה וההבאה על ציר הרוחב של מנוף ההעמסה. בדרך כלל מנופי העמסה להובלת דירות נדרשים לקירוב והרחקה וכן הגבהה והנמכה. הצידוד הכרחי במקרים בהם הגישה מוגבלת במסלול הישר.
קרטון גלי - קרטון עם תלמים רכים ומעיכים מצד אחד (חד גלי) או משני צדיו (דו גלי) ואשר יכולים לספוג מכה מהצד האחד מבלי להעביר אותה לצד השני ומקנה לציוד הנארז הגנה בפני שברים ונזקים.
קצין בטיחות - תפקיד מחויב בחברה על פי תקנות משרד התחבורה, למען שמירה על כל תחום התקינות של כלי הרכב, הדרכת נהגים, שמירה והקפדה על כללי התעבורה ודאגה בנושא הבטיחות בכבישים.
רישיון מוביל - כל אדם או חברה המעניקה שירותי הובלה בתשלום מחויבים על פי חוק שירותי ההובלה, להנפיק רישיון מוביל הניתן למי שעובר קורס הכשרת מוביל, המאושר על ידי משרד התחבורה.
רילוקישיין - המונח המתאר את העברת הטובין מהמיקום הישן למיקום החדש באמצעות כל האלמנטים הכרוכים בהובלתם ובסידורם הנאות ביעד הסופי.
שטר מטען - הוא בעצם "תעודת הזהות" (אם אפשר לומר) של המטען, הפרטים הטכניים, מידות ומשקולות, בעלי המטען, כתובות תנאי המכר ומחיר ההובלה ששולם.
שכירת מכולה - אפשרות אחסון מקובלת לזמנים קצרים במיוחד, כאשר חברת הובלות או לוגיסטיקה מספקת מכולה בעזרת גורר עד לפתח העסק. הסבלים מטעינים את כל התכולה לתוכה ואז, כמו שהיא סודרה והובלה אל שטח אחסנה עד לתום השכירות, בסוף התקופה נדרשת העברת המכולה חזרה למקומה או ליעד שונה. בכתובת זו פורקים את התכולה החוצה כאשר היתרון הוא בחיסכון העמסה ופריקה כפולה.
תא מטען - הארגז האחורי במשאיות ההובלה, להכלת כל מטלטלי ההעברה של הדירה או העסק. כדאי שיהיה נקי ובעל רצפה חלקה, למניעת שריטות בעת הזזת החפצים פנימה והחוצה במהלך הסידור של ההוצאה או הכנסת הדברים.
מונחים מיוחדים בעולם השינוע
מערכת פניאומטית לבלימה ממוחשבת
מחשב השולט בצורה אוטומטית על הלחץ הפניאומטי (אוויר\גז) המופעל על הבלמים, כך שכל גלגל בנפרד יקבל לחץ מקסימלי לבלימה.
לסקירת תחום הבטיחות: לקסיקון המערכות ברכב.
רישיון מוביל וכתיבת שטר מטען
החוק מחייב בכל הובלה "שטר מטען" שפירושו הסכם בין המשלם על ההובלה לבין המוביל אשר חייב להיות בעל "רישיון מוביל" שפירושו הרשאת והסמכת הנהג להעברת מטען וסחורה על גבי משאית או רכב העמסה.
להעמקה במאפייני: שטר מטען להובלה.
פוליסת ביטוח סחורה בהעברה
האחריות של חברת ההובלה לכיסוי הנזקים שנגרמו לטובין בעת העברתם מנקודת המוצא ליעדם.
לקריאת המדריך: ביטוח רכוש בהעברה.
תקנה 85 בחק שינוע מטען חורג
תקנות התעבורה מגדירים בפירוט רב מה החריגה המותרת ממבנה הרכב מכל צד, מה המשקל המרבי ומה הדרישות לכל סיטואציה בהובלות מטענים.
למעבר על התקנות: הובלת מטען חורג.
רשימת החומרים בספר הכתום
הספר הכתום הינו כינוי של האו"ם לרשימת כל החומרים המסוכנים הקיימים והדרישות המיוחדות לשמירה, אחזקה והובלה של כל חומר לפי מספר הקטלוג שלו.
אל טופס הסבר ולינק: orange book.
מנוף טלסקופי הידראולי בהשכרה
היום כמעט ואין חברת הובלה עם מנופים משלה וההעדפה הכלכלית היא להשכיר מנוף בדיוק לזמן העבודה ולשלם "עבור שעה". הידראולי משמעותו עובד ע"י לחץ שמן וטלסקופי כוונתו שהבוכנה או "הצוואר" בנוי מגלילים הנכנסים אחד בתוך השני כמו בטלסקופ.
ללימוד מעמיק: בוכנה הידראולית.
קצין בטיחות בתעבורה (קצב"ת)
בעל תפקיד בחברה הממונה על נושאי הביטחון בהובלה - בתקינות הרכבים, בהדרכת הנהגים והקפדה על כללי הנהיגה הנדרשים.
לדרישות המלאות: בטיחות בהובלה.
איזו-טנקים נתיקים בהובלת גרירה
"איזו טנק" היא מכולת מיכל (להבדיל ממכולה רגילה) ומותאמת להובלת נוזל או גז בצורה בטיחותית. כאשר האיזו-טנק הוא מיכל נתיק ומתחבר לגורר ("הקטר של המשאית") וניתן להעמיסו בשילוח יבשתי או ימי - לצפייה בתמונות ISO TANK.
מד טכוגרף דיגיטלי במשאית
מכשיר אלקטרוני (להבדיל מהטכוגרף המכאני), המתעד את אופי נהיגת המשאית בכל זמן נתון, כגון זמני עצירה ומהירות הנסיעה המשתנה ורישום מד אוץ. מכשיר זה מדויק ואמין ואינו ניתן לזיוף (כפי הידוע נכון לעכשיו), עם כרטיס אישי חכם המונע החלפת משתמש או רכב לצורך הטעיה, בעיקר בענף הובלות המטענים.
לגישה מקוונת: טכוגרף דיגיטלי.
נתונים מעניינים על מובילים בישראל
כמה מובילים ישנם בתל אביב\בארץ?
להערכתנו, ישנם כ-2400 מובילים ברחבי הארץ. מתוכם כ-220 מובילים בתל אביב עצמה, ובכלל (לפי אומדן סטטיסטי) רוב המובילים מתרכזים באזור תל אביב והמרכז בשל מס' התושבים. חלק גדול מהמובילים מתרכזים גם בחיפה ובאשדוד בשל הקרבה לנמלים ומתן שירותי הובלת מטענים לסחורה ותכולה המגיעה מעבר לים.
האם מובילים שולחים קבלן בשמם?
בהחלט כן, תופעה זו נפוצה בעיקר בשיא העונה ונהוגה בשני מצבים. המצב הראשון מאילוץ, כאשר יש באותו היום הובלה עם רווח שגרתי ופתאום יש ביקוש נוסף לאותו היום עם רווח הרבה יותר משמעותי. המוביל ייקח לעצמו את ההובלה היקרה ויעביר את הזולה אל מובילים קבלנים תמורת תיווך ולפעמים ללא תמורה כלל (קיימים מקרים בהם מובילים חוצפנים ביותר אף יבטלו את הזולה מבלי להודיע).
כמה מרוויחים קבלני הובלות מהעסקה?
המצב השני מבחירה. כאשר מובילים מפורסמים עם הרבה עבודה ויכולת מוגבלת מעבירים חלק מההובלות לקבלני משנה תמורת דמי תיווך או אחוזים מהמחיר שסגרו - בדרך כלל זה יהיה 5-10% תלוי באיכות הלקוח והרווח הנקי הצפוי, הנקראים בסלנג של המובילים ״בונבוניירות״.
כמה מילים על הובלות האחים יששכר
מובילים בניסיון
אחים יששכר היא חברת מובילים ותיקה ואמינה. מעל שלושים שנים משהחלה בתור מוביל עצמאי בשם יששכר וכיום היא חברת מובילים גדולה ומבוססת המעניקה שירותי הובלות בכל זמן לכל משימה ובכל אזור בה דרושים מובילים מקצועיים ומנוסים.
מובילים במקצועיות
אנו מובילים המתמקדים בענף הובלת חברות משרדים ועסקים גדולים. אנו מובילים בתחום חברות היי-טק עם מחשוב וציוד אלקטרוני רגיש ונותנים מענה ומקיף להעברות מסובכות והובלות עם צרכים מיוחדים. מתוך ענף המובילים באזור המרכז אנו בולטים לטובה בזכות ההמלצות הרבות שלנו שהשגנו בעמל וביושר באין ספור הובלות ובמיוחד באזור השרון ובאזור תל אביב, שם בעצם נמצאות רוב חברות ההיי-טק אותם אנו מובילים. המקצועיות שאנו מביאים למקצוע משתלמת הודות להמלצות והפרגון העובר מפה לאוזן בין החברות.
מובילים בשירות
מובילי האחים יששכר הם מובילים מומלצים גם בשירות למגזר העסקי וגם למגזר הפרטי, עם המלצות רבות בשל המוניטין שלנו בשירות כה נעים ואדיב וביקוש רב. אנו מובילים דירות יוקרה או בתים פרטיים ברמה גבוהה, בעיקר באיזור שבין מרכז תל אביב לבין אזור הוד השרון והסביבה. בשל ביקוש לשירות מובילים איכותי ביותר באזורים אלו ובסטנדרטים בלתי מתפשרים.
מובילים באמינות
אנו דואגים לכיסוי ביטוחי מלא ומקיף בזמן ההובלה. מקפידים הקפדה יתרה על עטיפה ואריזה נכונה לפני שאנו מובילים את החפצים ליעדם וממנים ראש צוות מנוסה ואמין לווידוא שכל החפצים מובלים למעונם החדש במלואם ובשלמותם.