המוביל הבריז? נעקצתם? נגרם לרכוש נזק? המוביל מסרב לפצות אתכם?
אז מה עושים?
אם אתם קוראים את התשובה לשאלה זו כנראה נתקלתם במוביל שמסרב להודות בנזק שגרם (וככל הנראה לא בדקתם המלצות על מובילים לפי כללי הבדיקה שהסברנו) אך לא נורא, יש מה לעשות.
ראשית העריכו את הנזק הנגרם לכם. נא אל תפריזו בערך הפריט שניזוק מעבר למציאות. הגזמה בשווי הנזק תהיה לכם לרועץ ותהפוך את הודאת המוביל באשמה להתבצרות בחוסר הכרה באחריות (ע״י תירוצים מופרכים יש לומר).
הפגינו את שליטתכם במצב והציגו בפני המוביל שאתם עדים למקרה ע״י הסבר הסיבה הספציפית שגרמה לנזק (רשלנות בסידור הקרטונים בארגז המשאית, שפשוף הרהיט בחדר מדרגות מבלי לעטוף אותו וכו').
אם לא שילמתם עדיין ואין ביניכם הסכמה, התעקשו על פיצוי במקום, עוד טרם סגירת העסקה. ברוב המקרים למוביל יהיו צעקות רמות יותר ושפה נמוכה יותר משלכם, לכן מראש הקפידו להתעקש על הפיצוי בצורה מכובדת ומבלי להתלהם.
אם אין הסכמה, שלמו למוביל את התשלום המוסכם מראש אך בקשו חשבונית/קבלה בה מצוין המועד, המיקום והערה בכתב יד המוביל שאתם טוענים לנזק והוא מסרב להכיר בנזק שעשה ופירוט הסיבה שבשמה הוא מתנער מלפצות (דבר שיסתור תירוץ אחר אם הוכח שאין שחר להתנערותו המקורית). סביר להניח שאם תדרשו בעקביות לשלם לפחות תמורת הוספת ההערה שלו המוביל יסכים. אם לא, רשמו אתם הערה לעצמכם.
צלמו מכל זווית אפשרית בנייד שלכם את הנזק ואת סביבת העבודה, את המשאית ברחוב ואת המקום שבו נגרם הנזק. בקבלה/חשבונית צריך להיות מצוין כתובת המוביל (או מייל/פקס) יכול להיות מאוד שגם באתר האינטרנט של חברת המובילים, לשם תשלחו מכתב מפורט על דרישתכם לפיצוי ואזהרה לפנייה לבית משפט אם לא תגיעו להסכמה.
המלצתנו היא תמיד להגיע לעמק השווה עם מובילים, כי זו מילה שלכם מול מילה שלו וברוב המקרים כל הצעדים הנ״ל יובילו אתכם בסופו של דבר לתוצאה זו.
סוף מעשה במחשבה תחילה
תהיו חכמים, בחרו מראש מוביל אחראי, מתחשב ואמין עם המלצות מאנשים שאתם מכירים.
בכל שאלה ועניין, מובילי האחים יששכר עומדים לשירותכם 1800-224-541