!הובלה טובה מתחילה אצלך. כן

הובלה טובה | ארגז

במי הכל תלוי אם לא בך? אל תאשימו מוביל לא מקצועי או חברת הובלות חובבנית הרי אתם מחליטים עם מי לעבוד. נכון, הכי חשוב זה מחיר זול. אבל מה עם הובלה טובה, זה לא חשוב לך?!

 

 

הובלה טובה נמדדת בהצעה משתלמת

 

מה טיבה של הצעה משתלמת? בתכלס כולם יודעים לעשות השוואת מחירים להתמקח ולהוריד במחיר, אם זה לא יהיה לנו משתלם – לא ניקח! הרי אנחנו הישראלים כבר יודעים מה לבקש איך להשיג ולהיות אסרטיביים.

אבל גם בצד השני יש אנשי מכירות מיומנים שיודעים איך להסביר לך למה צריך לקנות דווקא מהם ודווקא במחיר הזה, לכן אנחנו פה, לסמן את הקווים האדומים בעסקה מתי זה לא כדאי או לא שווה את המחיר.
בואו נתחיל ביחד?

 

אריזה אחראית ערובה להובלה אמינה

 

כמו תינוק שמתחיל ללכת, הצעד הראשון מלווה בחשש למעוד, בהובלות זה לא עובד ככה, "אם יש ספק – אין ספק!" לא נחכה שמשהו יישבר ולא נחשוש שמשהו ייפול או יקבל מכה, הערובה להעברה בטוחה בלי דאגות היא אריזה מקצועית עם שימוש בחומרי האריזה הכי טובים וחזקים בלי לחסוך בליפוף על כל דבר שיכול להישרט, בלי לחסוך בעטיפה של כל חפץ ורהיט מקצות הרגליים ברצפה מטה ועד הקודקוד.

אריזה היא מלאכה שגם עולה כסף וגם לוקחת זמן לכן יש למובילים את כל הסיבות "להתקמצן" יחד עם זה, אריזה היא רשת הביטחון של חברות ההובלה, אם עבודה זהירה מכסה 90% מהמקרים, הרי שהאריזה משלימה את ה10% הנותרים,

בשורה תחתונה: חברת הובלות שמתכוונת לקחת אחריות מלאה על כל נזק שנגרם - תשקיע את כל המשאבים לכך, וחברה שלא לוקחת אחריות - לא תשקיע, הרצינות בנושא האריזה היא המדד לרצינות הכללית של החברה שבה תבחרו להובלה.

 

הכל תלוי בהון האנושי, קרי; הסבלים

 

איך שלא תסתכל על זה האיש שמרים את הקרטון או הנהג שמחזיק את ההגה הוא האדם שבפועל עושה את העבודה, לא הפקידה הנחמדה ולא איש המכירות המגונדר, לא הבטחות בע"פ ולא בכתב, הרבה פעמים בעל החברה לא נוכח במקום ואתה צריך להיפגש במגע עם מי שעובד בשטח ביום ההובלה בדירה שלך במשרד של החברה או בעסק הפרטי, הוא האדם שתצטרך להסביר לו, לבקש ממנו, לכוון אותו ולסמוך עליו.

על הסבלים העוסקים בהובלות מוטלת מלאכה לא קלה, שעות עבודה ממושכות, הרמת משא כבד, עבודה בלחץ ההספק בזמן, בחום כבד תחת השמש, ובהתמודדות מילולית מול טענות כאלה ואחרות, חלקם מוצדקות וחלקם לא נכונות ולא נאמרות בנימוס המתחייב, יש האומרים שהקושי האמתי של הסבלים הינו המנטלי יותר מהפיזי ואני נאלץ להסכים עם הנחה זו, על כל אלה, נדרשת מהסבלים גם 3 דברים נוספים:

להתייחס יפה– לא משנה מה ולמה ובאיזה נסיבות, ועל אף האמור לעייל, יחד עם העבודה הקשה מאוד, עדיין, גם הסבלים הם עובדים שנותנים שירות ומקבלים על זה כסף, אין שום הצדקה, שסבל "יחטוף קריזה" ויתנהג בגסות או חלילה באלימות מילולית וגידופים, לצערנו הרב ישנם מקרים גם של נזק מכוון לרכוש ודברים מכוערים נוספים, הא-ב של שירות של כל בעל מקצוע לפני המקצועיות היא האנושיות. אין להקל ראש ואין לעבור בשתיקה על התנהגות שאינה הולמת.

להזיז בעדינות– "לא משנה כמה אתה ממהר, קרטונים, ציוד, חפצים רהיטים וכל דבר שעובר ממקום למקום הוא רכוש של בעל התכולה, עליך להזיז בעדינות ובהתחשבות שלא יקרה שום נזק או קלקול" זה המשפט הראשון של כל מוביל המקבל עובד חדש והתדרוך הראשון בכל חברת הובלה. סבל חייב לשלב עם הכח שלו גם עדינות, זה לא קל אבל זה הפרנציפ, היה חזק ועדין באותו הזמן.

להגדיל ראש - כן, גם זה, זה שיש לסבלים חוזק פיזי או מנטלי זה לא מספיק, תמיד יש מקרים שבהם צריך להפעיל את המח ולא לעבוד על אוטומט, זה מה שמבדיל את בני האדם מרובוטים, להרגיש שמשהו מצריך טיפול יוצא דופן, שמשהו לא עובד כשורה שנדרשת התייחסות מיוחדת לפתרון מקורי למשהו בלתי צפוי ומתוכנן. אנחנו דורשים מהסבלים לפקוח עיניים ולמנוע את הדבר הזה שאחר כך קוראים לו "טעות לעולם חוזרת"

 

הובלות בחברה שמתייחסת אליך בכבוד

 

יושר, הגינות וכבוד הם כמו נווה רענן וירוק במדבר הלוהט של השרלטנות והתחמנות בעולם העסקים של היום. ההמלצה שלנו: אם אתם מוצאים בעל מקצוע אמין תישארו איתו, אם נתקלתם בחברת הובלות ישרה תדבקו אליה ואל תחליפו אותה בחברה אחרת תמורת נזיד עדשים.

איך מזהים חברה כזו? לא מסובך, תוך כמה זמן עונים לכם במחלקת שירות לקוחות ולא במחלקת מכירות, כמה זמן משאירים אותך על הקו ומושכים לך את הזמן עד "שמגלים" לך מה המחירים, מה קורה שאתה אומר: "אוקי, תודה, תן לי לחשוב על זה" האם יש לחץ לסגור עסקה, אם מנדנדים לך, או להפך האם שוכחים אותך או מתעניינים בך?

 

"מילה זו מילה" בסוף המובילים הם האחראיים

 

לומר את האמת– ראשית לפני שנבקר ונדרוש מהמוביל להיות בסדר, בואו לרגע נביט במראה ונבדוק את עצמנו, למה אני אומר את זה, כי בלחץ ובמתח שאנו נמצאים לפני העברת דירה או הובלת משרד אנו שוכחים שגם אנחנו צריכים לגלות אחריות ויושרה, אז כל הרשימה של החפצים והרהיטים שיש לקחת, כל המגבלות בבניין כמו אם אין מעלית או שהכניסה לבניין לא נגישה וכל פרט כזה או אחר צריך להיות גלוי לפני נותן הצעת המחיר, בואו בבקשה, נאמר את האמת ולא נחסיר פריטם מחברת ההובלה.

לחשוב קדימה– מוביל מיומן ומנוסה חייב לקחת בחשבון את כל המניעות, העיכובים והמכשולים העלולים להתהוות במהלך ההובלה במיוחד שמדובר בפרויקט גדול ומורכב הדורש תכנון וארגון כמו העברת המשרדים ולצפות מראש כל דבר שיגרור הזזה מהתכנון המקורי או מהמסלול המיועד, הערכות לוגיסטית, לקיחת מרווחי ביטחון והקצאת רזרבות כח אדם בהיכון יכולים ברוב המקרים לתת מענה הולם.

להיזהר במדרגות– בכל הקשור למקריים של פגיעה באדם או רכוש אחד מקומות המועדים ביותר בענף ההובלה אם לא הנפוץ ביותר הוא חדר המדרגות, רוב רובם של מעידות הסבלים, ההחלקות, השריטות והחבלות בחפצים וברהיטים, אם זה מהקיר בסיבוב שבין גרם מדרגות אחד למשנהו, אם זה מהמעקה עצמו בין בעליה ובין בירידה, יש כל הזמן מקרים חוזרים ונשנים לא רק בשל מהירות וחופזה או זלזול, לעיתים מחוסר הערכה נכוונה של המרחק בין הכתלים או אומדן שגוי של אורך הארון. תנו הצצה לחדר המדרגות וראו שהם עובדים בצורה שקולה ומדודה, אם אתם רואים רהיט גבוה, מראה גדולה או מוטות ארוכים תסתכלו שיש את כל התנאים להשלמת המשימה.

לנסוע בזהירות– בין שאר הדברים הדבר שאולי הכי מרגיז הוא נהג חסר אחריות שנוסע בחוסר זהירות גורם לטלטלה ולעצירות לא מתונות המשפיעות על הרכוש המועבר בתא המטען, גם בחברות גדולות המעבירות מחשבים ושרתים של משרדים גדולים וגם בהובלה קטנה של חפצים בודדים ההתייחסות של הנהג קריטית לשלום התכולה, מומלץ ללוות את המשאית עם הרכב הפרטי שלכם ולראות שהמוביל בסדר, שימו לב שהנהג נוסע במתינות ובכובד ראש.

להשתמש בעגלות– גם בעובד הכי חזק הוא לא חמור להשכרה ואין סיבה שהוא יזיע לחינם, שצריך – צריך, אין מה לעשות אנשים עצלנים לא מתאימים לסבלות אבל גם להרים הכל בידיים מיותר ומייגע כאשר אין צורך, היום מעבירים הכל בעגלות, במיוחד בעסקים ומשרדים גדולים, עגלות עם רשת, עגלות סקט, עגלות משא ועוד גם המיכון לא משאיר אותנו בצד ועוזר בכל דבר ממנופים העמסה הידראוליים מחוץ לבניין ועד מנופי פנים מכאניים לשימוש בתוך המסדרון לכספות, מכונות ומכשירים כבדים כמו ציוד מלאכה במפעלים ובתי עסק לייצור.

לסדר יפה בבית– זה שהכל הגיע לייעדו זה עוד לא אומר שתם ונשלם, לפני שאתם "פותחים שמפניה" תמשיכו להיות ערניים ולראות שאין שריטות או חבלות על דברים שכבר הגיעו, בקשו והדריכו את העובדים המסורים היכן לשים כל דבר, לאחר שהעובדים הולכים כבר אף אחד לא יעזור לכם להזיז מפה לשם רהיטים כבדים או מכונת כביסה, אף אחד לא יעביר בשבילכם קרטונים מהחדר של הילדים לחדר ההורים וכו' לכן עוד קצת מאמץ, תישארו בפוקוס, בקשו עכשיו לסדר הכל כמו שצריך לפני שאתם משלמים וסוגרים עניין ומשלחים את המובילים לדרכם.

 

איך חברת הובלות משרדים יכולה ללכת לקראתך?

 

הובלת משרדים שונה בתכלית מהובלת דירות, היקף העבודה הרבה יותר רחב מספר עובדים תלת ספרתי משך הפרוייקט נמתח לאורך זמן רב יותר ע"י צוות סבלים ואורזים גדול יותר, אך גם כאן, כל בעל מקצוע שבאמת רוצה שתבחר בו יהיה מוכן להתגמש במחיר ולתת לך הנחה, אחת הדרכים של המובילים להוריד לך בעלויות היא לא דווקא במחיר ההובלה אם כי בהטבה שוות ערך מה שנקרא היום פינוק על אף שהיית מוותר על "הפינוקים" האלו לו יכולת... להלן 5 דרכים מקוריות לחתוך במחיר בלי להורד מחירים:

1.נקודות עצירה נוספת– למען האמת זו הדרך הקלה ביותר לחסוך עבורך כי למוביל בדרך כלל זה לא עולה כסף להוריד כאן או כאן וגם להאריך את הדרך בכמה דקות זה לא הוצאה משמעותית, זה שרוב חברות ההובלות נוהגות לנצל את הלקוח ולדרוש תוספת משמעותית על כל עצירה זה עניין של תמחיר מקובל אבל קל מאוד לוותר על התוספת בלי שהמוביל יפסיד.

2.מנוף הכלול בחשבון– לפעמים שיש הזמנת מנוף או יותר למשך כמה שעות או בכמה ימי עבודה זה מצטבר לסכום לא מבוטל, לחברות ההובלה יש הסדרים ותעריפים מיוחדים שהם מזמינים בעצמם את המנופים לכן למוביל יותר קל לספוג את השירות על חשבונו כמו גם לנכות את המע"מ כאשר בפועל הורדת המחיר משתלמת ל2 הצדדים.

3.אספקת חומרי אריזה– חומרי אריזה טובים עולים הרבה כסף, גם לחברת ההובלות עצמה שרוכשת את המוצרים וגם הגלגול על הלקוח, הפחתה במחיר האריזה או פטור מתשלום כללי בעזרת החזר הקרטונים בגמר השימוש וכו' יכולה לחסוך לכם המון כסף במחיר ההובלה, תוכלו לבדוק הכל על הובלת משרדים באתרים השונים אבל בשורה תחתונה: אם המוביל מציע לכם אריזה הכלולה במחיר ההובלה לכו על זה זה אולי ההנחה הכי כדאית שתקבלו.

4.כיסוי ביטוח מוגדל – יש משמעות רבה להפעלת ביטוח אם חלילה קורה תקלה עיכוב או נזק משמעותי אך הרבה פעמים הפוליסה הנקראת "ביטוח סחורה בהעברה" מצומצמת, מגבילה, מסויגת ומשאירה הרבה מקרים וחפצים מחוץ לכיסוי כמו גם דמי השתתפות גבוהים על תקרת פיצוי מינימאלית, הכי משתלם לכם והכי כדאי לחברת ההובלות לתת לכם מלכתחילה ביטוח עם כיסוי מורחב כדרך לצ'פר אתכם.

5.מחיר פירוק והרכבה– נכון, מלאכת הפירוקים וההרכבות לוקחת זמן, וזמן כידוע עולה למוביל כסף אבל אחת הדרכים שלמוביל יותר קל לבוא לקראתכם הוא לתת לכם שירות אקסטרה ללא תשלום נוסף מאשר להוריד במחיר ההובלה.